Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zlaté české ručičky

16. 1. 2017

Tak praví necyklopedie: Zlaté české ručičky, též zlatorukost. Nejznámější biologická porucha, která je výsadou Čechů. Může za to ultrahypergenogen Au, díky kterému dochází k pozlacování rukou. Je to výsada Čechů, žijících převážně v Česku a přilehlém okolí. Bohužel nepomůže ani změna státního občanství.

V dobrém o nich mluví český génius Jára da Cimrman v divadelní hře: Cimrman v říši hudby, kde hlavní árii se stejným názvem ZČR (Zlaté české ručičky) zpívá šikovný český inženýr Vaněk (z firmy Kolben&Daněk), poté co byl pozván plantážníkem Krišnou, aby napravil obrovské chyby německého inženýra Wagnera, jehož zásluhou byl sice vybudován I.indický pivovar, ale zcela nefunkční (pivo neteklo).

Opačný případ dokládám třemi akcemi z nedávné doby, kdy ta pod číslem 3. je zcela čerstvá (14.1.2017).

  1. Dálnice do Drážďan
  2. Stanice metra Jinonice
  3. Sportovní hala v České Třebové

​Ad 1)

Vláda se bude v pondělí zabývat potížemi kolem posledního úseku dálnice D8 před České středohoří. ČTK to dnes řekl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Premiér nevyloučil, že by se nestabilní úsek mohl v budoucnu uzavřít úplně. Dvanáctikilometrový úsek bude dnes slavnostně otevřen.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek večer oznámilo, že asi na dvou kilometrech bude provoz sveden do jednoho pruhu. Důvodem je nestabilita podloží u prackovické estakády. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) Českému rozhlasu dnes řekl, že žádné nebezpečí nehrozí.

"V pondělí zasedá vláda, já chci, aby pan ministr dopravy informoval vládu o tom, jak reálně vypadá situace. Jaké jsou výsledky monitoringu D8 a jaká se předpokládají opatření," řekl premiér ČTK v Teplicích, kam dorazil na krajskou konferenci ČSSD.

Předseda vlády nevyloučil, že by se nestabilní úsek mohl v budoucnu uzavřít úplně. Klíčové podle něj budou výsledky monitoringu.

Ad 2)

V části stanice metra Jinonice se už od 1. listopadu pohybují dělníci, zatím strhávají skleněné obklady. Zastávka se opravuje hlavně kvůli zatékání. Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) přistoupil k nezbytné rekonstrukci z důvodu masivních průsaků podzemní vody a degradaci odvodňovacích systémů a nosných systémů obkladů. Metro Jinonice se tak dočká nového odvodňovací systému.

Ad 3)

Střešní konstrukce se zřítila v sobotu večer během florbalového turnaje, a to ještě před slavnostním otevřením haly. Z hřiště se naštěstí podařilo utéct všem 80 lidem, dva z nich se při tom lehce zranili.
Stavbu zřícené střechy měl na starost subdodavatel. Podle mluvčího kraje Dominika Bartáka šlo o pražskou stavební společnost Cecolegno. Zástupci této firmy se ale k celé záležitosti nechtějí vyjadřovat. „Nebudeme nic komentovat,“ řekla na dotaz Blesku žena, která zvedla telefon. Potom zavěsila.

Co z toho vyplývá ?

Možná, že zfušovanou halu v České Třebové bude posuzovat soud. Jak je u nás zvykem, bude to trvat roky (rád bych se mýlil). Firma Cecolegno vyhlásí úpadek, změní název a bude stavět, stavět, stavět...

V Jinonicích nám možná v červenci opraví (pardon zmodernizují) stanici. Lidé-voliči, budou popojíždět stanici sem či tam, ale odchováni minulou dobou, možná ani mrmlat nebudou.

A jízda do nákupního města Dresden bude nestabilitou podloží u prackovické estakády sváděna do jednoho pruhu, kde budou popojíždět zejména v době dovolených a před vánočními svátky dlouhé kolony nadávajících řidičů. Máme před volbami. Sobotka bude hájit chudáky řidiče před Babišem, který za to může, protože ministr Ťok tam dřepí (ve vládě) za ANO.

Nebylo lepší jezdit přes Velemín, tam si ve vyhlášené hospůdce dát dobré jídlo ? Asi ano. Ale máme kliku. Představme si, že by k sesunu zeminy došlo při slavnostním přestřihávání pásky a potentáti by byli zavaleni

Árie inženýra Vaňka

Chytré hlavičky, zlaté ručičky,

To jsou čeští inženýři.

České matičky,šroubky, hřebíčky, slávu české práce šíří.

Jdu například Novým Yorkem, lidi padají tam horkem.

Mně to nedá žádnou práci, zařídit jim ventilaci.

Jdu například Budapeští, malý Maďar matce vřeští.

Mně to nedá žádnou práci, tumáš kočár pérovací !

V kterémkoli cizím kraji český fortel dobře znají.

Chytré hlavičky, zlaté ručičky, to jsou čeští inženýři.

Nám to nedá žádnou práci, my jsme Češi kabrňáci !

 

Náš Institut Járy da Cimrmana učinil dotaz ve městě Rajpur, kde inženýr Vaněk z firmy Kolben&Daněk vykonal v roce 1912 vynikající práci v pivovaru Krishnapur,

 tedy jak si pivovar vede ve 21.století ? Češi ! Můžeme být právem hrdi !

Střecha pořád plní svou funkci, neví co jsou průsaky podzemní vody i skleněné obklady na stěnách drží ! Kamiony odvážející milióny láhví piva Krishna do celého světa projíždějí bez problémů kritickými prvními pěti kilometry od pivovaru, kde prý kdysi docházelo k náhlým sesuvům půdy.... a vzpomínají s dojetím na šikovného Čecha....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

dotaz;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;


 

 
 

 

Portrét


Fotoalbum


Poslední fotografie


HF Propagation


select language




Archiv

Kalendář
<< prosinec / 2018 >>

Statistiky

Online: 4
Celkem: 348245
Měsíc: 8283
Den: 301